Jak promować wydarzenie na żywo w mediach społecznościowych

11 kroków promowania wydarzenia na żywo w mediach społecznościowych

Zainteresowany ? Polub nas   


Jak promować wydarzenie na żywo ? Twoja marka potrzebuje promocji firmy w internecie i chcesz wykorzystać potencjał reklam w internecie ? Dobrym rozwiązaniem są media społecznościowe. Dla wielu firm oznacza to tweetowanie godzinami i dniami, wypuszczanie informacji na Facebooka, aby powiedzieć kiedy impreza się rozpoczyna, następnie co się dzieje.

Ważne jest aby przyjąć każdą możliwą strategię w mediach społecznościowych, które oferują duże możliwości.

Promowanie wydarzenia to nie jest coś co można odłożyć na bok. To wymaga czasu i nakładu energii, potrzebny jest plan i wtedy po skutecznej strategii zauważysz, że promocja wydarzenia będzie znacznie skuteczniejsza.

Im więcej ludzi mówi o wydarzeniu, tym większe szanse, że ludzie będą w nim uczestniczyć.


Promowanie wydarzenia w Social Media

 

Poniżej prezentujemy kilka zaawansowanych strategii  promowania wydarzenia z mediów społecznościowych, aby marka stała się bardziej widoczna.


Co zrobić przed wydarzeniem ?

 

  • Stworzyć stronę internetową na tę specjalną okazję. Daje to dużą przestrzeń na zaprezentowanie filmów i zdjęć, pisanie bloga, aby utrzymywać ludzi w kontakcie z nowymi aktualizacjami. Jest też szansa na zdobycie naturalnych linków, jeżeli adres Twojej strony internetowej będą przekazywać dalej.
  • Utwórz hashtag “#” wydarzenia. Posiadanie hashtagu pomoże stworzyć rozpoznawalność marki i skupić wszystkie filmy, zdjęcia, relacje z wydarzenia w jednym miejscu, które mogą odkryć użytkownicy mediów społecznościowych.
  • Rozważ utworzenie filmów promocyjnych. Przed rozpoczęciem imprezy warto utworzyć film, aby ludzie byli bardziej zaangażowani i podekscytowani tym co się wydarzy. Jeżeli wydarzenie miało miejsce w przeszłości utwórz kolaż ze starych filmów, zdjęć aby można było pokazać czego się spodziewać, co trzeba zrobić przed imprezą, kiedy przyjechać.


Co zrobić podczas wydarzenia ?

 

  • Stwórz konkurs dla społeczności. Tworzenie konkursów lub gratisów prosząc aby ludzie wykonali coś w mediach społecznościowych to świetny sposób, aby nadać marce większą widoczność.
  • Zaangażuj fanów do robienia zdjęć i filmów. Mogą to być zdjęcia, pytania, którymi będą się dzielić w mediach społecznościowych.
  • Zabierz ze sobą filmy relacjonujące wydarzenie po zakończeniu.Wykonaj zdjęcia, zrób filmy, które zaprezentujesz społeczności.
  • Porozmawiaj z uczestnikami i nawiąż relację w mediach społecznościowych. Podczas imprezy należy być zawsze w sieci.


Co zrobić po wydarzeniu ?

 

  • Śledź odbiorców. Po każdym wydarzeniu ważne jest aby wysyłać e-maile, aby śledzić potencjalnych klientów. Połączenie wydarzenia na kanale Linkedin jest świetnym sposobem, aby w swoich kręgach pozostać specjalistą.
  • Aktualizuj wydarzenie na stronie internetowej. Po wydarzeniu należy zaktualizować filmy, zdjęcia na stronie internetowej.
  • Napisz post na blogu o wydarzeniu. To dobry sposób, aby zdobyć naturalne linki do strony internetowej oraz na większą widoczność Twojej marki.
  • Pamiętaj o następnym wydarzeniu. Nie zapominaj o spersonalizowanych wiadomościach do uczestników wydarzenia, aby zachować długotrwałe relacje i by mogli zobaczyć kolejne Twoje wydarzenie.

Jak widać media społecznościowe to idealne miejsce na promocję marki, warto o tym pamiętać przy następnej kampanii wydarzenia.