Jak mierzyć ROI zwrot z inwestycji w mediach społecznościowych

7 sposobów mierzenia ROI w marketingu mediów społecznościowych

Zainteresowany ? Polub nas   


Zmierzenie pomiaru zwrotu z inwestycji w promocji marki w internecie, a dokładnie w mediach społecznościowych nie jest wcale taką prostą sprawą. Raczej jest to trudne zadanie dla menedżerów marketingu w mediach społecznościowych oszacować zyski z włożonego budżetu w marketing.

Klienci są nie mniej zainteresowani oszacowaniem skuteczności działań marketingowych w mediach społecznościowych, chcą znać realia, czy faktycznie budżet jaki przeznaczą na reklamę w internecie przerodzi się w efekty.

Zatem jak można zmierzyć zwrot z inwestycji lub zwrot z przedsięwzięcia w marketingu społecznościowym ?

Istnieje wiele sposobów aby to zmierzyć.

 

Mierzalność efektów w marketingu Social Media (mediach społecznościowych)

 

1. Pomiar zasięgu odbiorców w mediach społecznościowych

 

Możesz mieć coraz większą liczbę widzów na swoich kontach społecznościowych i musisz znać tempo jej wzrostu. Pomogą Ci to określić dane na kontach społecznościowych takie jak polubienia Facebook, Twoi obserwujący na koncie Twitter, grupa subskrybentów na YouTube, liczba pinów na Pinterest. Wystarczy określić czas i obserwować zmiany statystyczne.

 

2. Pomiar zaangażowania w mediach społecznościowych

 

Innym sposobem pomiaru w mediach społecznościowych jest pomiar zaangażowania użytkowników. Po prostu wystarczy ustalić liczbę użytkowników, którzy wykonali określoną akcję jak np. ilość polubień, komentarzy, udostępnień, retweetów/reblogowań, obejrzeń na YouTube, czy oddanych +1 na Google Plus.

 

3. Co mówią o Twojej marce

 

Wskazane jest, aby mieć zawsze oko na to co ludzie mówią o twojej marce. Nie tylko na portalach społecznościowych i ich stronach, ale w całej sieci internetowej. Mierzymy tu wzrost widoczności online przez śledzenie społecznych wspomnień o marce za pomocą dostępnych narzędzi jak Like Mention, Social Searcher, czy Google Alerts.

 

4. Współczynnik konwersji odwiedzin z mediów społecznościowych na docelową stronę klienta

 

Umożliwia nam tu dokonanie pomiaru narzędzie takie jak Google Analytics, które określa zasięg, ruch na stronie i odesłania odbiorców z mediów społecznościowych i pozostałych stron internetowych na docelową stronę.

 

5. Pomiar współczynnika klikalności oraz wrażenia odbiorców

 

Współczynnik klikalności (CTR) pomaga okrećlić skuteczność reklam w internecie (mediach społecznościowych). Pomiaru dokonuje się m.in. stosując kampanię reklamową PPC. CTR mierzy liczbę osób, które kliknęły w reklamę, podczas gdy zwrot z inwestycji mierzony jest przez % zysku w porównaniu do kosztów na kampanię reklamową CPC (koszt za kliknięcie).

 

6. Śledzenie ruchu z mediów społecznościowych

 

Jest to najprostszy sposób pomiaru ruchu na twojej stronie internetowej, pochodzącego z mediów społecznościowych. W tym celu również można używać narzędzia Google Analytics. Istnieją także inne narzędzia, choć już płatne jak Klout, Brandwatch, czy Social Authority, na które nie każdą firmę stać aby ich zyski były miarodajne.

 

7. Stosowanie dostępnych narzędzi Analitycznych w mediach społecznościowych

 

Konta w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Tumblr, Google Plus, YouTube) oferują wbudowane narzędzia analityczne, poprzez które można śledzić postępy działań marketingowych.