Co to jest reklama natywna

Co to jest reklama natywna ?

Zainteresowany ? Polub nas   


Reklama internetowa stała się powszechna w marketingu internetowym, a niektóre jej formy są trudne do odróżnienia, czy to co widzimy nadal jest reklamą w internecie. Przykładem reklamy internetowej jest reklama natywna. Czym zatem jest reklama natywna ?

Najprostszą odpowiedzią na to pytanie byłoby:

Reklama natywna jest formą reklamy internetowej, która pasuje formą i funkcją do platformy na której się pojawia.


Przykłady reklamy natywnej w internecie

 

Ponieważ rolą natywnej reklamy jest zawarta w niej mieszanka otaczającej ją zawartości na platformie, może być trudna do wykrycia. Oto kilka przykładów “złapanej” reklamy natywnej w “naturalnym środowisku”.

Reklama natywna w reklamach AdWords w wyszukiwarce 

Jak widać reklamy w wyszukiwarkach mają wyglądać tak jak organiczne wyniki wyszukiwania.

Reklamy natywne Google
Reklamy natywne Google

Reklama natywna w reklamach Twittera

Inną formą natywnej reklamy w internecie są promowane Tweety. Jak widać promowany tweet wygląda jak każdy inny prócz tekstu z informacją o reklamie.

Reklama natywna na twitterze
Reklama natywna na twitterze

Natywne nowinki z “news feed” 

Promowane posty pojawiające się tuż obok prawdziwych wiadomości.

Reklama natywna "news feed"
Reklama natywna news feed

W języku ojczystym reklamy te “nowości” mogą być sponsorowane lub markowe.

Sponsorowane [sponsored] – marka płaci wydawcy za tworzone treści.

Markowe [branded] – marka tworzy treść, którą wydawca publikuje.

Cele reklamy natywnej w internecie

Natywna reklama w internecie posiada dwa główne cele:

  1. Umieszczenie wizerunku marki w świadomości konsumenta
  2. Nawołanie do wykonania określonego działania przez konsumenta