Content Marketing - 4 sposoby jak rozpowszechniać treść

Content Marketing – 4 sposoby jak rozpowszechniać treść

Zainteresowany ? Polub nas   


Jak skutecznie przeprowadzić dystrybucję treści ? Udany content marketing oznacza oddanie dużej ilości myśli w przygotowanym artykule. Idealna strategia marketingu treści (Content Marketingu) to pozyskanie wartościowych odbiorców. Zastanów się dla kogo dokładnie piszesz treść ? Jakie konkretne problemy dotyczą Twoich odbiorców i jak te potrzeby zaspokoić ? Gdzie oprócz własnej strony internetowej lub bloga można rozpowszechnić swoje treści ? Co się dzieje po opublikowaniu treści ?

Twój artykuł jest gotowy i co teraz ?

#1 Stwórz udostępnienia społeczne w swoim artykule

Najlepszą strategią jest umożliwienie udostępniania swoich artykułów w mediach społecznościowych. W tym celu umieszcza się w pobliżu artykułu odpowiednie przyciski społecznościowe. Szanse pojawienia się twoich treści w sieci internetowej rosną z dnia na dzień. Użytkownicy odwiedzający Twoją stronę mają możliwość przekazania Twojego artykułu dalej. Zyskujesz dzięki temu wirusowe rozprzestrzenianie się twoich treści w szybkim tempie, co owocuje budowaniem rozpoznawalności marki.

#2 Rozważ płatną promocję

Oczekując jakiejkolwiek promocji artykułu , aby osiągnąć więcej niż malutki skrawek odbiorców na Facebooku jest marzeniem każdego. Kliknięcia społeczne są tanie w stosunku do kliknięć Google, które są dobrą strategią marketingową. Ale zanim zaczniesz płacić, aby doprowadzić ludzi do swojego artykułu, przeanalizuj co dokładnie zrobisz z pozyskanymi odbiorcami. Określ swoje cele.

Pomyśl o swoich artykułach jak o społecznych stronach docelowych(social landing page), które napędzają ruch odbiorców na Twoją stronę internetową. zawierają bardzo silne wezwanie do działania (CTA – Call to Action – zazwyczaj w postaci graficznej wbudowany bezpośrednio w treści artykułu) angażujące odbiorców do konwersji (np. zapisanie się do subsprypcji lub pobranie e-booka).

#3 Zaplanuj gościnne blogowanie

Bez dwóch zdań jest zaletą pisanie jako gość na blogach innych użytkowników, które mogą dac prestiż Twoich udostępnianym treściom. Przykładowo publikowanie treści w medium społecznościowe Linkedin podnosi ich widoczność w wyszukiwarce. Choć nie ma bezpośrednich korzyści pozycjonowania treści poprzez pozostawienie gościnnych postów.

#4 Zaplanuj ograniczenie dostępu do treści

Ten strategiczny model opiera się na udostępnianiu wybrancyh treści lub do ich pełnej zawartości wyłącznie po określonym działaniu użytkownika jak np. zalogowaniu się, wykupieniu dostępu ‚premium’, czy też zapisaniu się do subskrypcji lub polubieniu Twojej marki na Facebooku. Zyskujesz wtedy więcej ‚lajków’ na stronie lub budujesz bazę swoich potencjalnych klientów.