Geolokalizacyjny e-mail marketing

Dlaczego geolokalizacyjny e-mail marketing jest ważny dla Twojej marki ?

Zainteresowany ? Polub nas   


Wielu konsumentów korzysta z telefonów komórkowych, aby opłacić zakup w czasie podróży, stąd potęga e-mail marketingu geolokalizacyjnego jest większa niż kiedykolwiek.

Geolokalizacyjny e-mail marketing pozwala dostarczyć informację w odpowiednim miejscu i czasie. Na przykład poprzez tworzenie programów lojalnościowych promowanych przez e-mail. To stwarza okazję do promocji firmy w internecie oraz promowania znacznie większej ilości produktów i usług tam gdzie aktualnie znajdują się subskrybenci marki. Geolokalizacyjny e-mail marketing jest potężnym medium, dlatego, że daje marketerom możliwość zaangażowania klientów w czasie rzeczywistym i dostarcza informacje, wtedy gdy są najbardziej otwarci na oferowane usługi.

Starbucks jest firmą, która na swoją korzyść wykorzystuje programy lojalnościowe promowane poprzez e-maile. Podczas, gdy kawiarnia ulokowana w danej lokalizacji nie wysyła geolokalizacyjnych e-maili, Brent Rosengren, dyrektor w agencji Atlanta BrightWave, uważa że wciąż tworzy osobistą komunikację poprzez swoje wiadomości e-mail z głównej siedziby Starbucks.

Wielu konsumentów postrzega Starbucks jako największą firmę kawy na świecie, odwiedzając sąsiednią kawiarnię tak regularnie, aż staja się przywiązani do marki. Z tego powodu, kiedy ludzie odwiedzają daną kawiarnię widzą swoje e-maile, które obejmują spersonalizowane indywidualne oferty dostosowane pod konkretną lokalizację.

 „Buduje to osobistą komunikację, które sprawia, że czują się że e-mail przychodzi z miejsca, które odwiedzają, mimo że nie muszą wiedzieć gdzie jest ich ulubiony Starbucks”.

Rosengren mówi: „Czuję się, jakbym codziennie chodził do Starbucks, a barista wiedział, co dokładnie zamawiałem. Nie jestem klientem Starbucks, jestem klientem Starbucks na 14ej i drugiej alei.”

To uczucie odzwierciedla sposób w jaki czują się ludzie w relacji przyjacielskich. Bill Chiccarelli, manager marketingu, twierdzi że jeśli ich plany zaprzyjaźnienia kawiarni z klientami dotrą do 20 miejsc, ludzi będzie interesować wyłącznie miejsce jedno z 20, to które jest ich ulubionym, a połączenie zostanie wzmocnione poprzez spersonalizowany e-mail marketing.

„Słyszeliśmy głośno i wyraźnie o programie strategii marketingu w restauracji. Ludzie mówią: To jest moja zaprzyjaźniona restauracja, gdzie zabierałem dzieci na deser, gdzie zabiorę też swoje wnuki”.

Skoncentrowanie na lokalizacji i personalizacji w e-mail marketingu jest szczególnie kluczowe, gdzie miliony są zainteresowane, mówi Rosengren. Według badań BrightWave obecnie nawyki e-mail obejmuje młodsze pokolenie z wiedzą techniczną, a marketerzy chcą wiedzieć kim oni są i co robią.

Klienci mogą zacząć źle mówić o marce, jeśli firma nie zna swojego klienta, nie wie kim jest, gdzie jest, co lubi, czym się interesuje.

Ray Renteria, wiceprezes działu rozwoju produktów dostarczającego dane firmy Avention, uważa, że ​​jest dużo więcej lokalizacji opartych na e-mail marketingu, niż tylko danych geograficznych i oznaczaniu nazwy w wiadomości e-mail. Jego zdaniem, najlepsze przykłady uwzględniają cechy behawioralne, takie jak to, co ktoś robi w określonym miejscu w określonym czasie. Na przykład, jeśli potencjalny klient bierze udział w targach w pobliskim centrum, najważniejsze jest, aby zrozumieć, dlaczego oni są na targach w pierwszej kolejności.

„Chodzi o to, aby wcelować w pewnej bliskości geograficznej, ale nie chodzi tylko o dane długości i szerokości geograficznej” – mówi Rosengren.