marketing społecznościowy

Dlaczego warto promować firmę w mediach społecznościowych ?

Zainteresowany ? Polub nas   


Media społecznościowe oferują firmie cenną korzyść promocji firmy w internecie, ale również poznanie potrzeb klientów, szybsze reagowanie oraz skuteczne budowanie świadomości marki.

Poniżej przedstawię 15 korzyści jakie niosą media społecznościowe dla firmy.  Nie będą to korzyści wynikające z płatnych reklam, ale podstawowych działań przy najniższym budżecie na promocję firmy w internecie.

Korzyści promocji firmy w internecie

 

Co może osiągnąć firma poprzez media społecznościowe (Social Media)

 

  1. Widoczność marki w internecie– zaangażowanie w mediach społecznościowych, blogach pomaga osiągnąć stałą widoczność firmy w internecie. Poprzez udział w rozmowach, dzieleniu się codzinnymi przemyśleniami budujesz swoją widoczność. Nie należy lekceważyć tej potęgi, która tworzy widoczność Twojej marki.

    Ile razy jadąc samochodem patrzysz na billboardy, ile razy jadąc metrem patrzysz na reklamy ? To samo dzieje się z postami w mediach społecznościowych, są jak powierzchnia reklamowa, którą widzi społeczność w internecie, tyle że patrzący może podzielić się tą treścią dalej lub wejść na witrynę internetową firmy w czasie rzeczywistym.Poniżej na zdjęciu można przekonać się, że publikowane posty na Twitterze budują widoczność firmy w internecie. Oba zdjęcia przedstawiają liczbę obejrzeń postów przez użytkowników Twittera. Tylko jeden post obejrzało ponad 17 tysięcy ludzi. Co więcej, codziennie użytkownicy docierają do postów z Twittera, które ich interesują poprzez wyszukiwarkę. Zobaczyć to można na drugim zdjęciu przedstawiającym wykres obejrzeń jako „organic impressions” tj. organiczne wyniki wyszukiwania wg. treści w poście i hashtagach „#”. W ten sposób Twoje posty ogląda wartościowa grupa docelowa odbiorców, czyli tylko taka która jest zainteresowana tematyką, branżą, usługami.

    Widoczność firmy w internecie
    Widoczność firmy w internecie
    Dotarcie do odbiorców i widoczność firmy w internecie
    Dotarcie do odbiorców i widoczność firmy w internecie

     

  2. Marka zasobem źródła – Myślisz, że tworzenie treści i jej udostępnianie to strata czasu? Ludzie ufają firmie, która jest ekspertem w swojej niszy.

  3. Wystąpienia publiczne – kiedy Twoja firma jest widoczna w internecie, możesz łatwiej zyskać zaproszenia na konferencje, spotkania branżowe, udzielać wywiadów.

  4. Budowanie społeczności – dotarcie do klientów i wymiana informacji wzmacnia wspólnotę ze społecznością. Możesz tworzyć nowe relacje, pozwalając członkom społeczności spotkać się i stworzyć głębszy dialog poprzez zwiększenie liczby głosów.

  5. Zmniejszenie czasu konwersji – Czy wiesz co się dzieje kiedy użytkownik ląduje na Twojej witrynie internetowej z mediów społecznych aby dokonać zakupu? Taki użytkownik potrzebuje mniej czynników przekonujących go do zakupu, dlatego ze zna Twoją markę. Czytają bloga, śledzą Cię na Twitterze, kupują oferty za pośrednictwem Facebooka, bo nie jesteś obcy. Ufają i czują się komfortowo robiąc interesy z Tobą.

  6. Sprzedaż produktów – media społecznościowe oferują dodatkową drogę, aby przedstawić i porozmawiać na temat produktu, usług w przyjazny i nieformalny sposób. Masz również możliwość odpowiadania na pytania, pokazać możliwości i jak to działa, aby pomóc potencjalnym klientom poznać Twoje produkty i Twoją firmę lepiej.

  7. Nowi klienci – pozyskujesz w ten sposób nowych klientów. Ludzie kontaktują się z firmą, bo podoba im się to co firma robi na np. Twiterze albo przeczytali artykuł na blogu firmy. Tworzysz w ten sposób historię swojej marki, a ludzie to zauważają.

  8. Opowiedz historię swojej firmy – media społecznościowe pokazują, że ludzie lubia prowadzić interesy z firmami, które znają. Opowiadając historię swojej firmy i dzieląc się z użytkownikami, należy utworzyć osobiste uczucia i sprawić, że ludzie przyczynili się do Twojego sukcesu.

  9. Bądź mentorem – nie jesteś jedynym, który używa mediów społecznościowych, inni również, dlatego niech Twoi odbiorcy uczą się od Ciebie.

  10. Opracowanie lepszych pomysłów – uzbrojony w blogi, fora dyskusyjne, będziesz w stanie uzyskać opinię na temat pomysłów rozwoju firmy. Zobaczysz co działa, co ludzie nienawidzą i czego oczekują, co ich interesuje.

  11. Partnerzy biznesowi – będziesz w stanie szybciej odnaleźć przyszłych partnerów biznesowych, mentorów, czy po prostu ludzi do dzielenia się zasobami.

  12. Poznaj odpowiedzi na nurtujące Cię pytania – w mediach społecznościowych możesz zbudować sieć ludzi, którzy mogą udzielić Ci odpowiedzi na pytania.

  13. Depozytariusz zasobów – za każdym razem kiedy ktoś tweetnie artykuł, który uważa za użyteczny, zapisuje go. W przyszłości taki artykuł może być wykorzystany i być cenna inspiracją dla pozostałych.

  14. Kultura firmy – masz możliwość opracowania kultury firmy. Udzielanie odpowiedzi klientom w czasie rzeczywistym potrafi zweryfikować jaka jest Twoja firma, zabawna, przyjazna, pomocna ?

  15. Wykwalifikowani pracownicy – korzystanie z mediów społecznościowych może pomóc firmie zatrudnić mądrzej i szybciej, nie tylko wykwalifikowanych kandydatów, ale pomaga także ustanowić sieć referencji, zamiast przekopywać się przez stos CV. Media społecznościowe pomagają się przebić i znaleźć najbardziej utalentowanych kandydatów.

To tylko kilka korzyści jakie media społecznościowe mogą zaoferować firmie. Do pozostałych i jednych z istotnych korzyści możemy zaliczyć organiczne wyszukiwanie firmy jak i wzrost pozycji strony www w wyszukiwarce. Jednak takie rzeczy nie z facebooka, czy twittera, a innych mediów społecznościowych. Dołącz do społeczności w internecie i buduj swój wizerunek firmy jeszcze szybciej i skuteczniej.