Dlaczego warto założyć profil w Google Plus dla firmy

Dlaczego warto założyć profil w Google Plus dla firmy

Zainteresowany ? Polub nas   


– to dobre miejsce, gdzie reklama w internecie jest darmowa.

 

Media społecznościowe stają się coraz bardziej popularne jako narzędzie marketingowe dla firm. Promocja firmy w internecie wymaga stosowania najnowocześniejszych technologii i znajomości wchodzących nowych trendów.

Jednym z popularnych mediów społecznościowych jaki dziś przedstawię jest Google+. Stale rozwijający się marketing internetowy oferuje firmom całkiem nowe możliwości. Media społecznościowe z roku na rok wprowadzają nowe funkcje, które świetnie odnajdują się przy realizacji działań marketingowych.

Popularność reklam w internecie rośnie, stąd reklama firmy w takim medium społecznościowym to nie tylko płatne promowane posty, ale również darmowe reklamy w internecie. Możesz całkiem za darmo publikować posty, które można targetować do konkretnej grupy odbiorców z pomocą umieszczonych hashtagów ( #słowokluczowe ) w poście. Użytkownicy, którzy przeszukują treści w Google+ odnajdują posty oznaczone hashtagiem#dlatego kierujesz swoją ‘reklamę’ do wartościowych odbiorców, którzy są zainteresowani Twoją branżą, usługami, produktami, marką.

Twoje posty mogą działać jak marketing szeptany, tworzyć ‘szum’ wokół swojej marki, usług, produktu nawiązując jednocześnie relacje ze społecznością.

 Poznaj korzyści Google+

 

  • 1. Darmowa reklama w internecie oraz angażowanie społeczności

Google+ oferuje dostępne funkcje, które można wykorzystać do działań marketingowych.

  • # Publikowanie postów
  • # Zamieszczanie zdjęć, tworzenie galerii
  • # Dodawanie linków
  • # Zamieszczanie filmów wideo z komputera jak i adresu url
  • # Informowanie o wydarzeniu w postaci ogłoszenia
  • # Tworzenie ankiety
Funkcje Google Plus
Funkcje Google Plus

 

  • 2. Twoje posty i profil są widoczne w wynikach wyszukiwarki Google

Kiedy publikujesz posty w Google+ stają się one widoczne dla wyszukiwarki Google, tym samym umożliwiasz dotarcie użytkownikom do Twojej firmy poprzez treści, którymi ci użytkownicy są zainteresowani, a które udostępniasz na kanale Google+. Zyskujesz w ten sposób organiczne wyniki wyszukiwania, a potencjalni klienci docierają do Twojego profilu. Stajesz się rozpoznawalny, budujesz swoją markę i zaufanie. A od tego już niewielki krok, aby przeszli z profilu Google+ na Twoją docelową stronę internetową firmy. To lepsze niż katalog strony, tutaj użytkownicy mają okazję poznać Twoją firmę, zasięgnąć więcej informacji, a przede wszystkim skontaktować się z przedstawicielami Twojej firmy. Przedstawiam poniżej przykładowe statystyki z naszego profilu G+ z ostatnich 35 dni.

Statystyki w Google Plus i widoczność firmy w internecie
Statystyki w Google Plus i widoczność firmy w internecie
Widoczność profilu Google Plus w wyszukiwarce
Widoczność profilu Google Plus w wyszukiwarce
  • Przykładowy post

Należy zwrócić uwagę, że w poście możemy uwidocznić treść stosując pogrubienie czcionki oraz zastosować kursywę. 95% publikowanych postów w G+ nie zawiera tych funkcjonalnych korzyści, gdyż … tylko 5% osób posiada wiedzę jak to zrobić ! Tego nie ma w narzędziach, aby była możliwość zastosowania tych funkcji, tu trzeba znać specjalne skróty kodów, które należy wpisać ręcznie. Po postach zatem poznasz agencje marketingowe / reklamowe, które faktycznie znają się na mediach społecznościowych i potrafią wykorzystać 100% możliwości takiego kanału.

Przykładowy post w Google Plus
Przykładowy post w Google Plus

 

  • 3. Śledzenie postępów – Statystyki i integracja Google+ z Google Analytics

Na koncie Google+ masz możliwość zintegrowania profilu z kontem Google Analytics, dzięki temu masz dostęp do danych statystycznych. Zobaczysz postępy działań marketingowych w medium społecznościowym G+ w postaci wykresów i danych liczbowych. Dowiesz się ilu użytkowników odwiedziło Twoją stronę internetową jak i profil w Google+.

Integracja Google Plus z Google Analytics
Integracja Google Plus z Google Analytics

 

  • 4. Angażujące rozmowy wideo – Webinarium

Dość ciekawa funkcja dla firm, które chcą spotkać się w czasie rzeczywistym z odbiorcami. Taki hangout to niczym webinarium, które jest całkiem darmowe. Możesz również nagrać swoje webinarium i udostępnić je całej społeczności.

Darmowe webinarium dla firm w Google Plus
Darmowe webinarium dla firm w Google Plus

 

  • 5. Zdobywanie referencji, opinii o Twojej firmie z zaufanego miejsca

Twoi klienci mogą zostawić opinię o Twojej firmie na kanale G+, co przekłada się na zdobywanie zaufania wśród potencjalnych klientów jak i u samego Google, który preferuje stawiać wysoko firmy w wyszukiwarce o największym zaufaniu, a zaufanie klientów jest jednym z takich wyznaczników.

 

Zdobywanie opinii w Google Plus
Zdobywanie opinii w Google Plus

 

  • 6. Integracja konta Google+ z mapą Google

To bardzo korzystna funkcja dla marketingu lokalnego w internecie. Dzięki tej funkcji Twoja firma jest widoczna na mapach Google i wyświetla się w wynikach wyszukiwarki.

– Zobacz powiązany temat: Marketing lokalny – Jak promować firmę w internecie cz.2. | Dlaczego warto zaistnieć na mapie Google

Integracja Google Plus z mapą Google
Integracja Google Plus z mapą Google
Widoczność firmy w wyszukiwarce na przykładzie agencji marketingowej Port Biznesu
Widoczność firmy w wyszukiwarce na przykładzie agencji marketingowej Port Biznesu
Widoczna firma na mapie Google na przykładzie agencji marketingowej Port Biznesu
Widoczna firma na mapie Google na przykładzie agencji marketingowej Port Biznesu
  • 7. Wizytówka firmy w internecie

Dzięki Google+ tworzysz swoją wizytówkę firmy w internecie. Dane jakie możesz zamieścić to m.in.:

  • 1. Adres firmy
  • 2. Adres witryny internetowej
  • 3. Godziny otwarcia firmy
  • 4. Nazwa firmy
  • 5. Zdjęcia firmy
  • 6. Dodanie mapy Google
  • 7. Opis firmy
  • 8. Wstawienie linków dofollow – prowadzących do strony internetowej z domeny Google o PR 9, istotnych dla SEO.
Wizytówka firmy w internecie na przykładzie agencji marketingowej Port Biznesu
Wizytówka firmy w internecie na przykładzie agencji marketingowej Port Biznesu
Wartościowe linki dofollow  z domeny o PR 9 do strony internetowej  firmy
Wartościowe linki dofollow z domeny o PR 9 do strony internetowej firmy
  • 8. Tworzenie galerii zdjęć firmy

Bardzo ciekawa opcja podzielenia się ze społecznością jak wygląda Twoja firma, jak pracują pracownicy, a nawet zaprezentowania swoich najważniejszych pracowników. Zdobędziesz dzięki temu większe zaufanie odbiorców, którzy będą wiedzieć więcej o Twojej firmie niż tylko Twoje logo.

Zdjęcia jakie możesz dodać wg. kategorii:

 

  • 1. Zdjęcia tożsamości
  • 2. Zdjęcia z wewnątrz firmy
  • 3. Zdjęcia z zewnątrz firmy
  • 4. Zdjęcia w trakcie pracy
  • 5. Zdjęcia zespołu
  • 6. Dodatkowe zdjęcia – publikowane w postach
Galeria zdjęć w Google Plus
Galeria zdjęć w Google Plus

 

  • 9. Stworzenie wirtualnego spaceru po firmie
Wirtualny spacer po firmie w Google Plus
Wirtualny spacer po firmie w Google Plus
  • 10. Integracja profilu Google+ z kanałem YouTube

Połączenie YouTube z kanałem Google+ umożliwia udostępnianie publiczności G+ Twoich filmów. W tym miejscu możesz promować swoje filmy z YT.

Integracja YouTube z Google Plus
Integracja YouTube z Google Plus

 

– Zobacz powiązany temat: Dlaczego warto promować firmę w mediach społecznościowych ?