Jak promować firmę w internecie na rynku lokalnym

Jak promować firmę w internecie na rynku lokalnym ?

Zainteresowany ? Polub nas   


Wiele firm lokalnych zastanawia się jak promować swoją firmę w internecie. Rozwiązaniem jest marketing internetowy, a dokładnie marketing lokalny.

Nie trzeba dużo mówić, że promocja firmy w internecie to dziś już nieodłączny element marketingu. Te małe jak i te równie duże firmy przebijają się na rynku, aby tylko pozyskać klientów. Dlatego marketing lokalny to doskonały sposób na pojawienie się Twojej marki w internecie.

Przedstawię strategię promocji firmy lub miasta w internecie.

Promocja marki w internecie

 

1. Promocja firmy w internecie (mediach społecznościowych)

 

Do promocji lokalnej firmy w internecie możemy zastosować m.in. też marketing społecznościowy (Social Media Marketing). Założenie konta na np. Twitterze, pozwala nam przyciągnąć potencjalnych klientów. Prezentowane tam treści, zdjęcia o firmie/mieście zaangażują odbiorców do odwiedzin. Przygotuj kolaż zdjęć z pracy Twojej firmy. Jest to również świetne miejsce do nawiązania relacji z potencjalnymi klientami. Możesz tu  np. przedstawić interesujące miejsca w mieście powiązane z Twoją firmą. Możliwości jest wiele. Masz możliwość wykupienia reklam internetowych w mediach społecznościowych, aby promować firmę w internecie.

 

Promocja firmy w mediach społecznościowych
Promocja firmy w mediach społecznościowych

 

Promocja marki w internecie
Promocja marki w internecie


2. Organizuj eventy i informuj o nich w mediach społecznościowych

 

Warto zorganizować jakieś wydarzenie, które przyciągnie uwagę Twoich odbiorców i nawiąże trwalsze relacje z marką. Przygotuj informacje na temat wydarzenia i poinformuj o nich na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych.

– Zajrzyj do pokrewnego tematu: Promocja wydarzenia na żywo (eventu) w mediach społecznościowych

3. Załóż konto na Google Plus i konto “Moja Firma”

 

Google oferuje promowanie firmy w danej lokalizacji, obszarze, dlatego warto założyć tam konto Google Plus “Moja Firma”. Do wyboru są 2 opcje zorientowane na promocję firmy lokalnie.

  • 1. Usługi świadczone w danej lokalizacji – ten wybór jest doskonały dla firm, które oferują swoje usługi tylko na miejscu w siedzibie firmy.
  • 2. Usługi na pewnym obszarze – najlepsza kategoria dla firm, które działają na terenie danego miasta, osiedla, regionu w mieście np. jeśli Twoja firma oferuje dowóz produktów, świadczy usługi w terenie.
Promocja firmy lokalnej w internecie
Promocja firmy lokalnej w internecie

4. Dodaj firmę do Mapy Google (Google Maps)

 

Coraz więcej użytkowników korzysta z Mapy Google, by wyszukać dane usługi, dlatego tu też warto aby Twoja firma była widoczna w internecie. Zwłaszcza, że będą mogli dotrzeć do Twojej firmy niezależnie od miejsca w którym się znajdują.

Agencja marketingowa w Warszawie - Port Biznesu na mapie Google
Agencja marketingowa w Warszawie – Port Biznesu na mapie Google

– Zajrzyj do pokrewnego tematu: Dlaczego warto zaistnieć na Mapie Google ?

5. Darmowe reklamy w internecie – Ogłaszaj się w serwisach lokalnych

 

Umieszczaj ogłoszenia na znanych portalach internetowych Twojego miasta, to również dobre miejsce na reklamę internetową Twojej firmy. Nie tylko stali mieszkańcy zaglądają na tego typu serwisy, ale również często nowo zamieszkałe osoby nie znające miasta szukają tam w pierwszej kolejności usług, produktów, ciekawych miejsc.

Promocja firmy lokalnej w internecie - ogłoszenia
Promocja firmy lokalnej w internecie – ogłoszenia

6. Reklamy AdWords

 

Reklama firmy w internecie z pomocą Google AdWords rozwiązuje problem braku widoczności firmy w wyszukiwarce. Przede wszystkim kiedy Twoja strona internetowa nie wyświetla się na pierwszych stronach wyszukiwarki. Konfiguracja kampanii reklamowej AdWords na lokalizację oferuje wyświetlanie Twojej reklamy firmy w wyszukiwarce Google tuż nad pozostałymi wynikami wyszukiwania na dane frazy kluczowe.

Promocja lokalnej firmy w internecie z pomocą Google AdWords
Promocja lokalnej firmy w internecie z pomocą Google AdWords

 

Reklama w Google AdWords
Reklama w Google AdWords


7. Pozycjonowanie strony internetowej

 

Każda firma chce być widoczna w wyszukiwarce, zatem potrzebuje fachowej usługi pozycjonowania strony internetowej. Specjaliści pomagają firmom stać się widocznym na wybrane frazy kluczowe. Czasem taka usługa przyniesie efekty szybciej, a czasem zajmie to jednak więcej czasu. W czym rzecz ? Każda fraza, którą wpisują użytkownicy w wyszukiwarce posiada zróżnicowaną konkurencję, mniej lub bardziej i od tego zależy m.in. długość procesu pozycjonowania. Chodzi o to, czy dana fraza jest na tyle popularna wśród konkurentów, że potrzeba więcej czasu na efekty, czy nie jest popularna i już po tygodniu, miesiącu efekty są widoczne. Do tego dołączają się również czynniki optymalizacji strony internetowej. Im lepiej zoptymalizowana strona internetowa tym łatwiej pozycjonować, dlatego też warto zadbać o stronę internetową od wewnątrz i skorzystać z tego co daje optymalizacja strony internetowej. Rok 2015 to rok marketingu treści i tu też dobrze pamiętać, że treść na stronie internetowej (content marketing) pomaga w podniesieniu pozycji w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie strony internetowej na frazy kluczowe
Pozycjonowanie strony internetowej na frazy kluczowe

– Zajrzyj do pokrewnego tematu:  Czynniki pozycjonujące strony www  |   Pozycjonowanie strony www z pomocą linkbuilding