Jak zwiększyć konwersję e-maili na urządzenia mobilne

Jak zwiększyć konwersję e-mail na urządzeniach mobilnych ?

Zainteresowany ? Polub nas   


Wstajesz rano, widzisz 100 e-maili w skrzynce odbiorczej, sprawdzasz je na telefonie komórkowym … jak można na nie zareagować ?

Otworzyć ? A może to spam. Zazwyczaj trwa to mniej niż 3 sekundy, aby podjąć decyzję. Jeżeli e-maile są od znajomego lub znanego nam imienia, nazwiska jesteśmy skłonni od razu je otworzyć.

A co z e-mailami mającymi subtelny zamiar marketingowy?

Cóż, wszyscy wiemy, że nie zobaczą światła dnia codziennego. Kiedy czytamy e-maile na telefonie komórkowym decydującym elementem ich otwarcia jest temat e-maila.

Statystyki pokazują, że …

66% wszystkich obecnie wiadomości e-mail jest otwierana na telefonach komórkowych.

70% ludzi usuwa e-maile, jeżeli nie zaciekawi ich temat.

75% ludzi otrzymuje niezoptymalizowane e-maile pod urządzenia mobilne, dlatego następnie je usuwają.


Co zrobić by e-maile były bardziej angażujące ?

 

Lubimy e-maile ze zdjęciami i interesującą zawartością. Takie wiadomości są częściej czytane, tym bardziej jeśli wyświetlają się poprawnie na urządzeniach mobilnych.

Poniżej znajdują się porady co zrobić by e-maile były atrakcyjne, interesujące i czytelne dla ich odbiorców.


1. Wygląd: Skup się na wizualnej stronie e-maila, rozmiarze tekstu.

Wygląd e-maila w głównej mierze decyduje o tym czy w ciągu tych 3 sekund odbiorca otworzy e-mail, czy go usunie. Szablon e-maila powinien wynosić 400×300 pikseli o jasnych kolorach, które uzupełniają paletę kolorów marki. Rozmiar obrazu 20K jest wystarczający. Korzystanie z rozszerzonych czcionek sprawia, że odbiorcy nie muszą zmagać się z odczytaniem wiadomości. prosty układ kolumn wzbogaca wygląd e-maila. Treść powinna być rozmiaru 14pkt, a nagłówki 22pkt. Jeżeli załączasz wiele linków, upewnij się, że są prawidłowo oddzielone od siebie do swobodnego kliknięcia.


2. Usprawnienie treści: Skoncentruj się na krótkich nagłówkach i historii

Aby uzyskać większą otwieralność e-maili, należy usprawnić jego treść o łatwość zeskanowania poglądowego wiadomości, czytelność i  interesującą historię.

20% konsumentów twierdzi, że dobry temat sprawia, że chętniej czytają e-mail.

Każdy wers treści powinien być oddzielony nagłówkiem zawierającym od 70 do 75 znaków. Chwytliwy nagłówek, to czego szukają odbiorcy będzie dobrym rozwiązaniem.


3. Wezwanie do działania: Skup się na jednym celu e-maila

Dobre wezwanie do działania jest bardzo ważne w e-mailach. Powinno charakteryzować się widocznością, wyróżniać się od otaczającej zawartości wiadomości, najlepiej by był umieszczony po lewej stronie o wymiarach 40×40 pikseli.


4. Kompatybilność: Skup się na systemie operacyjnym i wyświetlaczu obrazów

Czytelnicy będą czuć się zdezorientowani i niekomfortowo, gdy e-maile nie są kompatybilne z ich urządzeniami mobilnymi.

  1. E-mail powinien obsługiwać HTML.
  2. Obrazy powinny być wielkości rozmiaru wyświetlacza i nie zablokowane.
  3. Czcionki powinny być czytelne, odpowiednich rozmiarów i się nie nakładać.
  4. Przed wysłaniem sprawdź Podgląd wiadomości ! Wszyscy dostawcy poczty posiadają tą funkcję.


5. Najlepsze praktyki e-mail marketingu

Aby uzyskać jak najlepsze efekty pamiętaj o kilku rzeczach konstrukcji e-mail na urządzenia przenośne:

  1. Nie twórz pasków nawigacji – nie wyświetlają się one prawidłowo na urządzeniach mobilnych.
  2. Pamiętaj o kontekstowej treści – jeżeli wiesz do kogo, gdzie i jak wysyłasz wiadomość, popracuj nad dobrą spersonalizowaną treścią wiadomości.
  3. Zastosuj odpowiednią paletę kolorów – najlepiej użyj jasne kolory, aby utrzymać swoich czytelników. 
  4. Bądź zwięzły i precyzyjny – lepsza treść krótsza od niekończącego się ‘tasiemca’ przez który żaden czytelnik nie przejdzie. 
  5. Monitoruj postępy – stosuj narzędzia analityczne do śledzenia e-maili.

Oto mantra dla Ciebie, aby zyskać lepsze zaangażowanie odbiorców Twoich e-maili:

Myśl mobilnie, myśl mało, wygrywaj dużo.