Marketing lokalny - jak promowac firmę w internecie

Marketing lokalny – Jak promować firmę w internecie cz.2.

Zainteresowany ? Polub nas   


Posiadasz firmę lokalną i szukasz skutecznej promocji firmy w internecie ? Ostatnio wspomnieliśmy dlaczego warto zaistnieć na mapach Google , tym razem przybliżymy nieco efekty założenia konta w Google Plus i dodania firmy do map Google na przykładzie naszej agencji marketingowej w Warszawie.

Promocja firmy w internecie, a marketing lokalny

 

Codziennie użytkownicy internetu wyszukują różne interesujące ich firmy w swoim regionie. Aby Twoja firma stała się widoczna w internecie możesz wykonać w tym kierunku kilka kroków promocji firmy w internecie.

  • 1. Pozycjonowanie strony internetowej – to często długotrwały proces, ale efekty są zadowalające. Za kilka miesięcy możemy doczekać się efektów pozycjonowania w czasie rzeczywistym, jak tylko Google upora się z nowym projektem googlebota.
  • 2. Założenie konta w Google Plus i dodanie firmy do map Google – na efekty czeka się znacznie krócej. Im lepiej zoptymalizowana strona internetowa i profile w Google tym na efekt spodziewać się można już w ciągu miesiąca.
  • 3. Ogłaszanie się w serwisach lokalnych – do dziś to jedna z dobrych form na promocję firmy w internecie.
  • 4. Targetowanie lokalne postów w mediach społecznościowych – publikowanie postów na konkretne miasta w mediach społecznościowych, oferują możliwość dotarcia do wybranej docelowej grupy odbiorców, którzy są w stanie skorzystać z usług, produktu firmy.

II. Konto w Google Plus i dodanie do map Google, a jego efekty

 

Przedstawiamy poniżej na przykładzie naszej firmy Port Biznesu jakich efektów możemy się spodziewać zakładając konto w Google Plus i dodając firmę do map Google.

Wybraną frazą kluczową w wyszukiwarce Google, którą zastosowaliśmy do naszych badań była „agencja marketingowa warszawa”. Po wpisaniu wyżej wymienionej frazy, pojawiły się następujące wyniki z wyszukiwarki.

Agencja marketingowa Warszawa w wyszukiwarce
Agencja marketingowa Warszawa w wyszukiwarce

Na zdjęciu przedstawiającym wyniki wyszukiwarki Google widzimy w pierwszej kolejności wyniki lokalne. Pochodzą one z mapy Google, dlatego jeśli firma istnieje na mapie Google, pojawia się na 1 stronie wyników wyszukiwarki w górnej jej części. Poniżej wyników z map Google znajdują się pozycje stron internetowych, które zawierają w swojej treści szukaną frazę „agencja marketingowa warszawa”.

Widzimy zatem, że wyniki z map Google są faworyzowane w wynikach wyszukiwarki i pojawiają się wyżej od pozostałych wyników opartych na algorytmie treści.

Oprócz wyszukiwania firm i jej usług w wyszukiwarce, użytkownicy często sięgają bezpośrednio do strony Map Google (Google Maps). Jak wyglądają wyniki wyszukiwania naszej firmy dla frazy „agencja marketingowa warszawa” ? Zobacz poniżej przedstawione zdjęcie.

Agencja marketingowa Warszawa na mapie Google
Agencja marketingowa Warszawa na mapie Google

Na zdjęciu widzimy 1 stronę wyników wyszukiwania w Google Maps dla 1 frazy lokalnej. Nasza firma Port Biznesu pojawiła się na 4 miejscu pierwszej strony w wynikach Google Maps.

Wiele osób na szybko sprawdza także lokalne firmy na telefonach komórkowych. Jak to przedstawia się na tak małym urządzeniu przenośnym?

Agencja marketingowa Warszawa na mobilnej mapie Google
Agencja marketingowa Warszawa na mobilnej mapie Google

Wpisując frazę „agencja marketingowa Warszawa” w Google Maps na urządzeniu przenośnym widzimy w dolnej części ekranu zakładkę „Wyświetl wyniki”. Po jej wybraniu wyświetlą nam się wyniki wyszukiwania dla wskazanej frazy, tak jak pokazuje to zdjęcie poniżej.

Agencja marketingowa Warszawa na mobilnej Mapie Google w wynikach wyszukiwania
Agencja marketingowa Warszawa na mobilnej Mapie Google w wynikach wyszukiwania

Na cały ekran smartfona wyświetla się 5 wyników wyszukiwania. Jeśli zdecydujesz się zaistnieć na mapach Google, twoja firma stanie się widoczna dla poszukujących usług które oferujesz. Dlatego warto zainteresować się promocją firmy w internecie, tym bardziej w medium społecznościowym takim jak Google Plus i zlecić specjalistom optymalizację profilu firmowego pod kątem SEO oraz dodanie firmy do Mapy Google.

– Zobacz podobny temat: Jak promować firmę w internecie na rynku lokalnym ?