Marketing społecznościowy na Instagram

Marketing społecznościowy na Instagram

Zainteresowany ? Polub nas   


Dlaczego warto promować firmę w mediach społecznościowych ? Oto kolejna część z cyklu promocji firmy w internecie, czyli o marketingu społecznościowym.

Instagram zyskał popularność nie tylko w świecie zagranicznym, ale również dużym zainteresowaniem cieszy się wśród naszych rodaków. 

Wiele znanych marek, w tym Polskich zaistniało na Instagramie. Zyskali tam swoich kolejnych fanów. Niezależnie od branży, czy to świat mody, czy znany magazyn, restauracja, ba … nawet technologie świecą kolorowymi fotografiami na Instagramie.

Wielkie i te małe ‘szychy’ rywalizują na rynku. Każda firma oczekuje tego samego – pozyskanie klientów. Chcą pokazać społeczności – ‘tu jesteśmy, poznaj nas’.

Media społecznościowe stały się dla firm kolejną powierzchnią reklamową. Tego typu reklama firmy jest całkowicie darmowa, jednak wymaga wkładu czasu, kreatywności i przede wszystkim aparatu fotograficznego.

Marketing społecznościowy na Instagram

Instagram to miejsce fotografii, dzielenia się z innymi każdą chwilą swojego życia. Firmy wykorzystując to medium angażują społeczność w wir życia marki. Dzielą się wydarzeniami, ciekawostkami, tym co słychać nie tylko “w firmie”, ale i poza nią. Prezentują otwarcie swoje produkty, usługi, zachęcając w ten sposób do zakupu. Taka promocja firmy przynosi nawet tym nowym na rynku markom równie dobrze zyskać popularność na Instagramie, grunt to … tam być ! I być aktywnym.

W portalach społecznościowych, takich jak Instagram, marketing internetowy skupiony jest wokół grupy odbiorców głównie posiadających telefony komórkowe na androida oraz iPhone i iPada. Największą popularnością cieszy się na urządzeniach firmy Mac, stąd głównymi odbiorcami jest społeczność najlepiej zarabiająca, nie ma co ukrywać.

Aby zainstalować aplikację Instagram mamy dwie opcje do wyboru.

  • Instalacja za pośrednictwem Google Play na Androida
  • Instalacja za pośrednictwem AppStore na iPhone, iPada firmy Mac.

Instagram - medium społecznościowe
Instagram – medium społecznościowe


Co wyróżnia Instagram ?

  • Pozyskiwanie potencjalnych klientów, którzy spędzają najwięcej czasu w internecie na telefonie komórkowym.
  • Visual Content – najbardziej przyswajalny i najbardziej angażujący użytkowników.

Co posiada Instagram ?

  • możliwość wpisania nazwy firmy, opisu oraz adresu strony internetowej firmy – zdobywasz ruch na stronie www – mierzalność reklamy
  • funkcję zdobywania obserwatorów (fanów) – mierzalność reklamy- przycisk “OBSERWUJ
  • funkcję ‘lubię’ – zdobywasz swoje grono fanów – mierzalność reklamy
  • wyszukiwarkę
  • targetowanie hashtagami #
Targetowanie hashtagiem # do grupy odbiorców
Targetowanie hashtagiem # do grupy odbiorców
  • targetowanie lokalne zdjęć (Marketing lokalny w internecie)
Marketing lokalny w medium społecznościowym Instagram
Marketing lokalny w medium społecznościowym Instagram
Marketing lokalny na Instagram
Marketing lokalny na Instagram
  • funkcję ‘KUP’, ‘Dołącz’, ‘Pobierz’
Funkcje sprzedaży online na Instagramie
Funkcje sprzedaży online na Instagramie
  • możliwość pozostawienia komentarza – nawiązujesz relacje ze swoimi odbiorcami i budujesz pozytywny wizerunek marki

Przedstawię poniżej przykładowe branże, które zaistniały na Instagramie.

 

Branża turystyczna na Instagramie
Branża turystyczna na Instagramie

 

Orange na Instagramie
Orange na Instagramie

 

Gazeta Wyborcza na Instagramie
Gazeta Wyborcza na Instagramie