fire-91504_1280

Personal Branding

Zainteresowany ? Polub nas   


Personal branding czyli budowanie osobistej marki, jest pojęciem, które co prawda do obiegu wprowadził dopiero Tom Peters, ale tak naprawdę z sukcesem stosowane jest od wieków. Jezus, Budda stali się wzorcami wiary w siłę wyższą. Aleksander Wielki, Lenin, Hitler wykuli pamięć o sobie ogniem i mieczem. Michał Anioł, Mozart, Dostojewski są z nami dzięki swym dziełom. Natomiast Einstein, Darwin, Freud są powszechnie rozpoznawanymi ikonami nauki.

Uogólniając, w XXI wieku są 4 obszary, na których możliwe jest zbudowanie trwałej, silnie oddziaływającej osobistej marki:

  1. Charyzma – zdolność pociągnięcia mas za swoimi przekonaniami czy też celami (taką największą charyzmatyczną osobowością drugiej połowy XX wieku był Jan Paweł II, który przyciągał miliony a szanowali go także oponenci)
  2. Autorytet – budowany na wiedzy, osiągnięciach, przekonaniach. (np. Bill Gates – biznes, Dalajlama – religia, filozofia, Greenspan – ekonomia, Al Gore – ekologia, Pele – sport)
  3. Sztuka – którzy tworzą coś co zachwyca lub pobudza do przemyśleń (np. Penderecki – muzyka, Wajda – reżyseria, Abakanowicz – malarstwo, Janda – aktorstwo)
  4. Igrzyska medialne – osoby, które swoim działaniem, sukcesem są w stanie przykuć na dłużej uwagę mediów (np. sport – Schumacher, telewizja – Oprah Winfrey)