Pozycjonowanie strony internetowej z pomocą linkbuilding

Pozycjonowanie strony www z pomocą linkbuilding

Zainteresowany ? Polub nas   


Z niniejszego artykułu dowiesz się jak pozycjonować stronę internetową przy pomocy budowania linków (linkbuilding).

Linki wewnętrzne

Linki znajdujące się na Twojej stronie internetowej to tzw. linki wewnętrzne. Aby pokazać Google, że na Twojej stronie znajdują się istotne treści dla osób poszukujących informacji wg. słów kluczowych, należy utworzyć na stronie linki prowadzące do podstron. To jednak nie wszystko. Linki wewnętrzne powinny posiadać nazwy zbudowane ze słów kluczowych, aby było możliwe odnalezienie Twoich podstron z pomocą wybranych fraz w wyszukiwarce Google.

Linki zewnętrzne (external links)

Według sondażu MOZ jakość i ilość linków zewnętrznych ma największe znaczenie dla pozycji w rankingu wyszukiwarki. To znaczy, że potrzebujesz, aby inne strony prowadziły do Twojej domeny strony internetowej oraz jej podstron, które chcesz wypozycjonować.

Nie bez powodu, linki zewnętrzne poprawiają Twoją pozycję w rankingu znacznie bardziej niż linki na Twojej stronie internetowej, zwłaszcza gdy strony zewnętrzne prowadzące do Twojej domeny są powiązane tą samą branżą. Ponadto im wyższa jakość strony zewnętrznej, która prowadzi do twojej domeny, tym większą ilość punktów otrzymasz od Google za linki zewnętrzne, tym samym podnosząc Twoją pozycję w rankingu.

Kilka prostych wskazówek jak zdobywać linki zewnętrzne (linkbuilding)

  • #1 Upewnij się, że twoja treść jest ciekawa, pomocna i wartościowa.
  • #2 Sprawdź, czy strony które odsyłają do Twojej domeny posiadają wysoką reputację (Page Rank/Rank Authority) i dobry kontent.
  • #3 Idealnie by było, gdyby linki zewnętrzne na stronach prowadzących do Twojej domeny posiadały nazwę (anchor text) składającą się ze słów kluczowych.

Powiązanie mediów społecznościowych z pozycjonowaniem (SEO)

Pozycjonowanie i media społecznościowe staja się coraz bardziej powiązane ze sobą. Google stosuje sygnały z mediów społecznościowych, aby określić jak Twoja firma wypada w wynikach wyszukiwarki. Czy jest popularna ? Interesująca i wartościowa dla użytkowników, aby dzielić się Twoją treścią z innymi. Zaangażowanie Twoich fanów rzeczywiście może podnieść Twoją pozycję w wyszukiwarce, jednak potrzeba czasu i sprytu. Każde medium społecznościowe charakteryzuje się innymi korzyściami, nie wszystkie dadzą nam linki, nie wszystkie podniosą bezpośrednio naszą pozycję w rankingu. W takim razie, które media społecznościowe działają bezpośrednio na pozycjonowanie ? Te, które prowadzą do Twojej domeny, podstrony. Aktualnie na rynku Polskim istnieją tylko 2 media społecznościowe, które wpływają BEZPOŚREDNIO na pozycjonowanie (SEO) strony internetowej, pozostałe działają pośrednio i dopiero wszystkie razem posiadają ogromny potencjał w budowaniu pozycji w wyszukiwarce. Jak wspomniałam wyżej, każde medium posiada swój charakterystyczny potencjał i inne korzyści z niego wyniesiemy, dlatego warto połączyć działania marketingowe w więcej niż jednym medium społecznościowym. Nie zapominajmy jednak, iż wspieranie zaangażowania społecznego wymaga wartościowej treści : im bardziej przydatna ludziom treść, tym bardziej będą angażować się i dzielić.